23 Aralık 2016 Cuma

BÖLÜM 6 - Şampiyon Tuzlaspor


ŞAMPİYON !!!

Rüyayı gerçekleştirdik ve 2016-2017 sezonu şampiyonu olduk. Küme düşmeme mücadelesi ile çıktığımız yola ilk seneden PTT'de devam edeceğiz. Emeklerimizin karşılığını aldığımız için çok mutluyuz, buralara tırnaklarımızla kazıyarak geldik.

Şampiyonluk geldi ama FM hayatım boyunca böyle stresli bir sene geçirmedim. Ligin ikinci yarısının neredeyse her maçında inanılmaz stres yaşadık ve zorluk çektik. Art arda beraberlikler, bileğimizi bükmeye yetmedi neyse ki. Ligin ilk yarısında ki performansımızın ekmeğini yedik. Oyuncular inanılmaz bir baskı altına girdi. Ne yapacağımız şaşırdım açıkçası. Şöyle bir özet geçelim;


Mavi ile işaretli bölüm, ligin ikinci yarısını kapsayan maçların tamamı. Gördüğünüz gibi bu kadar form düşüklüğüne rağmen yenilmemeyi başardık. Sadece 2 malubiyet almamız ve direnmemiz bizi şampiyon yaptı. 

Peki neydi bu sorun?

O kadar çok kafa yordum ki, iki sebebi var diye düşünüyorum;

  • Rakipler taktiğimizi çözdü ve bize oyun kurma, gol atma izni vermedi
  • Oyuncularımın baskı altına girişi ve liderlik psikolojisini kaldıramayışı

Buna çözüm olarak ne yapabilirdik?

Açıkçası erken müdahale edebilirdim taktiğe ama korktum biraz düşüşe geçerim diye. Son 3 haftaya girerken her şeyi göze aldım ve ilerde çoğalamayışımızı da hesaba katıp şöyle bir taktiğe döndüm;




2 tane DMC oyuncum varken, bir tanesini Arif'in yanına aldım. Etimesgut maçına çıkar çıkmaz direk etki etti ve geriye kalan 3 maçımıza da kazanarak son haftaya girmeden şampiyon olduk.

Tarihimizde ilk defa PTT 1. Ligi'nde mücadele edeceğiz. Şimdiden sevilen kişiler arasına girmeyi başardık. Yönetimin bize olan güveni tam. İşte şampiyonluk sonrasında olan bazı gelişmeler;









2017-2018 sezonuna merhaba 


Yeni sezonda takımın neredeyse %90'ını değiştirdik. Gidenler bir kamyon, gelenler koca bir tır. Hazırlık döneminde takım uyumunu en kısa zamanda yakalamam gerekiyor. Yeni sezonda bu aldığım oyunculara yönelik bir taktik yaptım. Daha doğrusu geçen sene ki kullandığım ilk taktiği ve son 3 hafta kullandığım taktiği kullanacağım. 3. olarak da hali hazırda zamana oynama taktiğimiz bulunmakta.

Gelenler ve gidenlere bakacak olursak;


Gördüğünüz gibi liste bir hayli kabarık. Bu seneyi, bizi ligde tutmaya yetecek bir kadro kurduğuma inanıyorum. Bu sefer uçuk bir yükseliş yapacağımızı pek zannetmiyorum. Orta sıralarda bitirebilelim yeterli. Bir an önce genç yetenekler bulup almaya başlamam gerekiyor. Felsefemiz bu olacak.






6. Bölümün sonu.



- - - - - - - - 



NOT 1 : Görsellere tıklayarak büyültebilirsiniz.

NOT 2 : Benim için sizin "düzeyli derecede" eleştirileriniz çok çok önemli. Tavsiyelerinizi, yorumlarınızı, olumlu/olumsuz her türlü eleştirilerinizi aşağıya yoruma ya da sayfamızın Twitter adresine bekliyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder