25 Aralık 2016 Pazar

BÖLÜM 10 - Altyapı


Bildiğiniz gibi altyapımızla ilgili çok bir şeye deyinmedim bu zamana kadar. Temelini atıyoruz yavaş yavaş. Her sene bir kademe geliştirmeye çalışıyorum yönetimle konuşup. Onlar  da sağolsunlar beni kırmıyorlar felsefelerden dolayı.

Bu bölümde kariyer ile bağlantılı olarak altyapı mekanizmasını ele almak istiyorum biraz. Hem biraz rehber boyutunda olur, bilmeyenler de faydalanmış olur.


Tesisler

Şu herkesin bildiği bir gerçek ki, en iyi gençleri çıkarmak istiyorsanız tesislerinizi en üst seviyeye çıkarmanız gerekiyor. yönetiminiz ile anlaşıp her sene tesislerinizi iyileştirmesini isteyin.

Bu diyeceğimi alt yapı için değil  antrenman tesisleri için söylüyorum, gün geçtikçe teknolojinin ilerlemesiyle birlikte tesislerimizi modern yapıya uydurmamız gerekiyor. Bu nedenle antrenman tesislerinizi sürekli geliştirin. Teknolojinin sonu olmadığı gibi bunun da sonu yok.

Junior Coaching

Takımınızda altyapı antrenörlerinin sayısını maksimum seviyede tutun. Sürekli fazlalaştırılmasını isteyin. Junior Coaching sisteminiz ne kadar gelişkin olursa altyapınızdan çıkan oyuncular CA (mevcut yetenek) bakımından o kadar yüksek çıkar. Unutmayın ki yüksek mevcut yeteneği olan oyuncular, potansiyellerine daha çabuk ulaşır ve muhtemel PA'ları daha yüksektir.

HEAD OF YOUTH DEVELOPMENT

Büyük harflerle yazdım çünkü çok önemli bu bölüm. Altyapı direktörünüzü seçerken dikkat edin (tabi bu küçük takımlarda yemiyor pek).

Bu personeli kulübünüze kazandırırken dikkat etmeniz gereken çok önemli bir özellik var

1- Taktik tercihi
2- Kişiliği

Taktik açıdan sizin kullandığınız taktiği benimseyen biri, altyapınızdan buna göre daha çok oyuncular çıkaracaktır. Kişiliği ise altyapıda çıkan oyuncuların kişiliğinin kalitesini etkilemekte.

Küçük ayrıntılar büyük değişiklikler yaratıyor oyunda.

Genç kazandırma

Genç kazandırma ağının gelişimi de yetenekli gençlerin çıkmasında önem arzediyor değerli okurlar. Bu tesisimiz ne kadar gelişkin olursa o kadar bölgeye hakim olur ve o kadar genç hakkında bilgi sahibi olup kulübe kazandırırız.

Örneğin; biz Tuzlaspor Kulübü'yüz. İstanbul - Tuzla'daki gençleri toplayarak başlıyoruz lige. 10 sene sonra tüm Türkiye'ye tesislerimizi kurup dört bir yandan oyuncu kazandıracağız altyapımıza. Bunun gibi.

Unutmayın!

Her sezon minik minik Ronaldo, Messi'ler çıkartamazsınız. Ancak bütün bunları geliştirmek şansımızı artırıyor.



Gelelim bizim altyapımıza

Malum altyapımız felaket bir halde. Başta dediğim gibi 2 kere geliştirebildim. İlk sene yani geçen sene pek bir şey çıkmadı ama geçtiğimiz Mart ayında ligimize göre 5 yıldız potansiyele sahip bir genç çıktı. Ben ona geleceğin Arif'i diyorum.


Genç enes şu anda size pek iyi görünmeyebilir ama bir kaç sene sonra tekrar profilini size gösterdiğimde ağzınız açık kalacak. Onunla özel olarak ilgileniyorum. İlk iki sene "Güç" çalıştırıcam. 10'un üzerine çekmemiz lazım gücünü.

Bildiğiniz üzere bir oyuncunun kararlılık özelliği ne kadar yüksek ise o derece çabuk özellikleri artar. Bir de hırslıysa bu 2 katına çıkar. Bu oyuncumuzda ikisi de mevcut. Maçların 80. dakikasından sonra oyuna alıyorum, onu kulübe kazandırmam gerekiyor.



10. Bölümün sonu.



- - - - - -



NOT 1 : Görsellere tıklayarak büyültebilirsiniz.

NOT 2 : Benim için sizin "düzeyli derecede" eleştirileriniz çok çok önemli. Tavsiyelerinizi, yorumlarınızı, olumlu/olumsuz her türlü eleştirilerinizi aşağıya yoruma ya da sayfamızın Twitter adresine bekliyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder