31 Aralık 2016 Cumartesi

BÖLÜM #17 - 2021/22 Sezonu Başladı


Yıl başı gecesinden herkese merhaba. Bu yazı biraz daha uzun olacak diğer bölümlere göre. Malum artık hedefler bir hayli büyüdü. Derinlemesine bir inceleme yapalım takımımızla ilgili.

Fon Müziği


İçerik:


  • Sezon sonu hedefleri
  • Taktiksel diziliş
  • Transfer politikası
  • Yapılan transferler ve ayrıntılı rapor
  • Hazırlık karşılaşmaları
  • UEFA Avrupa Ligi ön eleme karşılaşmaları
  • Lig fikstürü ve Spor Toto Süper Lig ilk karşılaşmaları


Sezon sonu hedefleri

Geçtiğimiz sene küme düşmeme hedefi ile yola çıktığımız takımımızla bu sene ayakları yere sağlam basan, omurgası kuvvetli bir takım yaratmayı planlıyoruz. Bu yaz mevsimini olabildiğince yavaş geçecek, ince eleyip sık dokuyacağız. UEFA'ya gitmenin değerini bilmek gerekiyor çünkü. Tecrübeli ve yetenekli gençlerle kadroyu kurmayı hedefliyoruz. Artık "mütevazi takım" formatından tamamen çıkıp ligde şampiyon olmak istiyoruz. UEFA'da gruplara kalmak her ne kadar hedefimiz olsa da asıl istediğimiz gruplardan çıkıp bir ya da iki tur geçmek. Tüm bunları gerçekleştirecek bir kadro kuracağız.


Taktiksel Diziliş

Geçtiğimiz sezon bize sınıf atlatan klasik 4-3-3 taktiğimiz ile devam edeceğiz. Sezon içerisindeki iniş çıkış grafiklerimize göre taktikten değişmeler olabilir. Bir sonraki bölümde sizlere bu konuda daha net bilgiler verebilirim.


Transfer politikası

"Serbest oyuncu bul / kadroyu bu oyunculara göre oluştur" sistemi artık sona ermiş bulunmakta. Yönetim bu transfer döneminde bize yaklaşık 13 milyon Euro bütçe verdi. Öncelikle tabi ki boşta olan ve taktiğimize uyacak "kaliteli" oyuncular bulmak olacak, ardından transfer bütçemizi kullanıp boşlukları dolduracağız. 13 milyon yetecektir diye düşünüyorum. Zaten Tuzlaspor'da hayatı boyunca bu kadar parayı görmemiştir. Dolayısı ile aç gözlülük yapmadan, geçmiş dönemde yaşadığım zorlukları da düşünerek hareket edeceğim


Yapılan Transferler ve ayrıntılı rapor

16 transfer ile birlikte Süper Lig'deki en fazla oyuncuya imza attıran takım olduk. Fikrimi soracak olursanız oluşturduğumuz bu kadro ile çok rahat şampiyon olabilirim. Neredeyse her mevkiye yeni oyuncular aldık. 4 oyuncuya bonservis vermeden takıma kazandırdık, 5 oyuncu kiraladık ve bonservisiyle satın aldığımız oyunculara toplamda 10.5 milyon Euro harcadık.

Haydi birlikte oyunculara bir göz atalım;

NOT: GÖRSELDE GALATASARAY'DAN KİRALADIĞIMIZ OLARAK GÖRÜNEN TUNCAY TEKER'İ GERİ İADE ETTİK OYUNCU KAYIT SIKINTISINDAN DOLAYI





Gelenler:

1 - Leonardo Acevedo (ST)


2 - Alija Krnic (ST)


3 - Carlos Soler (MC)


4 - Hacene Ben Othmane (MC)


5 - Niccolò Zanellato (MC)


6 - Asencio (ST)


7 - Fernando (GK)


8 - Fábinho (MC)


9 - Joaquim Cardoso (DR)


10 - Bilal Kılıç (DC-DR-DL)


11 - İlker Teker (ST)



Yedek olarak aldığım çok düşük profilli bazı oyuncuları koyma gereksinimi duymadım. Ondan dolayı 11 tanesini koyuyorum.

Oyuncu alırken nelere dikkat ettik?

Derin bir araştırma yaptım sezon biter bitmez. Önce sözleşmesi bitecek olan oyunculara baktım. Oyunculara bakarken ben genellikle düz mantık önce hangi görevde oynatıyorsam o bölgenin özelliklerine sahip oyuncuları aratıyorum. Daha sonra bunları kendi listeme alıp, buradan fiziksel özelliği iyi olanları kenara ayırıyorum ve bunları gözlemletiyorum. Hangileri daha yüksek CA'ya sahipse ve şartlarda da anlaşabilirsek kadromuza katıyorum. Gördüğünüz bütün oyuncuları bu şekilde aldım ve verim sağlayacağımıza da adım gibi eminim. Sene sonunda görüşelim.



Görüdüğünüz gibi fiziksel özelliği yüksek bir kadroya sahip olduk. Bu bizi sezon boyunca dirençli tutacaktır. Çok önem veriyorum kararlılık özelliği ve fiziksel özellikleri iyi olan oyunculara. "Karar verme"özelliğine de aynı şekilde önem veriyorum.

Benim için bir diğer kriter şudur ki bir oyuncuyu alacaksam geçmiş sezonlarında yaptığı ortalamalara ve oynadığı takım ve lige bakarım.

25 kişilik kadromuz hazır bir şekilde yeni sezonu bekliyor.



Hazırlık karşılaşmaları

Sezon öncesi 4 hazırlık karşılaşması oynadık. Normalde bunu çok daha üst seviyede tutarım ancak ön eleme maçlarında sakat vermek istemedim. 4 maç yaptık ve bu maçlarda gayet güzel performanslar sergiledik.


En ciddi rakibimiz Kobenhavn takımını 5-2 malup ettik. Artık UEFA Avrupa Ligi ve Süper Lig'e hazır durumdayız.





UEFA Avrupa Ligi ön eleme karşılaşmaları

İlk rakibimiz Bosna ekibi Sarajevo'ydu. İlk maçı deplasmanda 2-0 kazanırken goller Zanellato ve Krnic'ten geldi. Kulüp tarihinde ilk Avrupa Kupası golünü de böylece Zanellato atmış oldu. İkinci maçı da kendi evimizde 2-0 kazandık. Goller; Acevedo ve Krnic'ten geldi.

İşin enteresan kısmı şu ki biz kendi evimizde oynadığımız maçta seyirci ve hasılat rekoru kırdık. Birisi bana 2.200 kişilik stadyuma nasıl 6.437 kişinin sokulduğunu anlatabilir mi?



İkinci ve gruplar öncesi son karşılaşmamızda kurada Sparta Prague bize rakip oldu. İlk maçımızda 1-0 öne geçtik fakat kendi sahamızda 1-2 yenildik malesef. Golümüzü yine Krnic attı. İkinci maç ise yine stres dolu bir maç oldu. Dakika 87'de penaltı kaçırdık ve maç uzatmalara gitti. Uzatmalarda gelen gollerde deplasman kuralıyla hakkımızla gruplara kalmayı başardık.




Gördüğünüz gibi hakkımızla!


Avrupa Ligi Grup E 


Her maçımıza ayrı ayrı hazırlanıp ele alacak ve her maçımıza kazanma parolasıyla çıkacağız.


Lig fikstürü ve Spor Toto Süper Lig ilk karşılaşması




Lige bomba başladık bomba! Yalnız böyle çok gol yersek büyük sıkıntı.

Gelecek bölümde görüşmek üzere.



17. Bölümün sonu.


- - - - - - - - - - -




NOT : Kariyer hakkında her türlü fikir, eleştiri ve önerilerinizi aşağıda yorum kısmına yazabilirsiniz. Her türlü önerinizi değerlendiremeye çalışacağım.

NOT : Görselleri tıklayarak büyültebilirsiniz.






0 yorum:

Yorum Gönder